דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת הקול על הצלחה במכירות 

מאת    [ 02/06/2011 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2625 פעמים ]

נדמה כי התקשורת בדואר אלקטרוני רק משפרת את יעילות הארגון- הדואר האלקטרוני מחליף פגישות פנים אל פנים ומזרז את קצב התקשורת. ניסוי שנעשה באוניברסיטת אילינוי, באופן מפתיע, מוכיח אחרת. קבוצת אנשי מכירות שתקשרה בדואר אלקטרוני בלבד הגיעה לתוצאות הרבה פחות טובות מחבריהם ששוחחו פנים אל פנים.
אנו מבינים שאיש מכירות מוצלח הוא אדם בעל כישורי תקשורת ואינטראקציה אישית, המסוגל להשפיע על הלקוח הפוטנציאלי כך שיישאר איתו מרגע ההיכרות הראשונית ועד לסגירת העסקה. אך כיצד מפתחים את היכולת הזו?
קיימים כלים מגוונים ושיטות רבות לגעת בלקוח, אך באיזו מידה אנו משתמשים בכלי הכי טבעי וזמין שברשותנו- הקול שלנו? האם אנו משתמשים בו בצורה הטובה ביותר ומרוויחים ממנו את המרב?


הקול כיוצר השפעה

אנשי מכירות רבים אינם מודעים להשפעה שיש לקולם על לקוחותיהם ועל הצלחת המכירות שלהם.
על פי מחקרים 90% מהרושם הראשוני שמשפיע על הלקוח הוא שפת הגוף, מתוכם 30% דרך הקול. באופן טבעי אנו יוצרים תדמית לאדם שמדבר אלינו לפי הקול שלו. אנו מקטלגים אותו כמצליח או להפך, מוכשר או בינוני, בעל ביטחון או חסר ביטחון בעצמו ובמוצר שלו. רק מאופן השימוש בקול חווית השיחה יכולה להיתפס כמרעננת, מרגשת וחיובית, או לחילופין יבשה, לא נוחה או מטרידה.

על השחקן המצליח ריצ`רד ברטון נאמר שהוא מסוגל להעניק עניין למדריך טלפונים בזכות קולו העשיר ומעורר ההקשבה. אנשים נמשכו אליו כמו מגנט.


קול הוא לא גזרה משמים

לחלק מאנשי המכירות יש איכויות קוליות טובות והם מלאי נוכחות ועוצמה באופן טבעי, אך לא כולם נולדים עם היכולת הזו. המחשבה הרווחת היא שקול הוא מולד, ומי ש"אין לו את זה" צריך להתפשר ולהסתדר עם מה שיש.

קול הוא הרגל המורכב ממיומנויות שונות, ובעזרת הכלים הנכונים ניתן לשפר אותו.
מיומנויות כמו קצב, עוצמה, הגייה ותהודה הן המרכיבות את התוצר הסופי, הקול. על ידי תרגול ומודעות אליהן ניתן להגיע אל הפוטנציאל הגלום בקול ובהשפעה שלו, כך שהדובר יהיה נוכח, עוצמתי ומובן. השימוש בקול דומה לשימוש בכלי נגינה. לעיתים הצורה בה אנו מתרגלים לנגן, באופן ספונטני, היא חובבנית. אנחנו מתרגלים לטעויות בסיסיות ו"נתקעים" איתן בלי להבין את האפשרות האחרת.

לעיתים קרובות יש הרגשה שבסיום השיחה הלקוח לא נמצא במקום אליו רצינו שיגיע, שהמטרה לא הושגה. מרגישים חוסר הקשבה, חוסר הבנה, ריחוק וניכור וכד`. רוב אנשי המכירות לא מודעים לכך שזו בדרך כלל תוצאה של דיבור מהיר, בליעת מילים, שימוש לא נכון בנשימה, ביציבה, באינטונציה ועוד הרגלים שגויים רבים ושונים.

אפשר ללמוד לנגן בקולנו, באמצעים פשוטים קלים ומהירים.

שורי שטרול 052-3435644 KolYachol.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב